Haber

F-16 tartışmasının perde arkası: Ankara elini kaldırdı

Son dakika: ABD Dışişleri Bakanlığı, Türkiye’nin talep ettiği 40 adet F-16 savaş uçağı ve 79 modernizasyon kitinin satışına ilişkin Kongre’ye resmi bildirimde bulunurken, Türkiye’nin ödeyeceği bedel tartışma konusu oldu. Sosyal medyada Yunanistan’ın 40 adet F-35 savaş uçağına 8,6 milyar dolar ödediği karşılaştırması yapılırken, uzmanlar bu karşılaştırmanın doğru olmadığını belirtiyor. Toplam değeri 23 milyar dolar olan pakette F-16’nın yanı sıra birçok satın alma da yer alıyor. Türkiye’nin satın alma paketinde uçağın yanı sıra 48 adet F-110 turbofan motor, 149 adet radar, 168 adet entegre viper elektronik harp odası, 858 adet güdümlü füze rampası, 44 adet M61 Vulcan silahı, 16 adet keskin nişancı gelişmiş hedefleme podu, 952 adet havadan havaya füze yer alıyor. , 96 yönlendirme bölümü, 864 minyatür bomba, 96 anti-radyasyon füzesi, 96 gelişmiş anti-radyasyon füzesi; 401 adet Block II Sidewinder havadan havaya füze ve birçok ek sistem bulunmaktadır.

23 milyar dolarlık paketin Türkiye gazetesinden Yeşim Eraslan’a maliyetiyle ilgili tartışmaları değerlendiren savunma analisti Turhan Oğuz, ABD’den onay almak zor olduğu için tek seferde birçok alım siparişi verdiğini belirtti. Oğuz şunları söyledi:

“Yunanistan’ın talep ettiği 40 adet F-35’i, Türkiye’nin talep ettiği F-35’lerle karşılaştırmak çok yanlış. Burada elma ile armut kıyaslanıyor. ABD’den onay almak zor olduğundan Türkiye, uçakların yanı sıra çok fazla mühimmat talep ediyor. ve modernizasyon kitleri bir arada. 23 “Milyar dolar tavan fiyattır. Asıl pazarlık Kongre’den onay alıp sözleşme aşamasında masaya oturduğumuz zaman gerçekleşecek. Talep ettiğimiz şeylerin fiyatları 23 milyar doların üstüne çıkamaz ama altına inebilir. Pazarlık masasında her şey mutlaka olacaktır.”

Oğuz, tüm siparişlerin tek seferde onaylanmasının önemine dikkat çekti. “Gelecekte sorun yaratabilecek durumları göz önünde bulunduran Türkiye, tekrar onay beklememek için paketi bu kadar dolduruyor. “Bu mühimmatı yapamadığımız için değil, mecbur olduğumuz için alıyoruz.”dedi.

Oğuz, bir modernizasyonun 4 bin saat anlamına geldiğini, bunun da 20 yıla denk geldiğini belirtti. “Yeni uçak ve kitlerle uçak filomuzun ömrü 20 yıl uzatılacak.”değerlendirmesini yaptı.

KAYNAK: Türkiye GAZETESİ

haberniksar.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu